Treceți la conținutul principal

Platforma electronică de evidență a activităților casnice – comunicat Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicat în data de 26.04.2024

Platforma electronică de evidență a activităților casnice

Pe site-ul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă a fost publicat în data de 26.04.2024 un comunicat cu privire la evidența activităților casnice și ghiduri pentru această activitate.

Mai jos aveți comunicatul integral și linkurile care trimit către ghidurile respective.

„Platforma electronică pentru gestionarea tichetelor de activități casnice este disponibilă la adresa https://tichete.anofm.ro. Aceasta oferă un mod eficient de a conecta beneficiarii casnici cu prestatorii de servicii, facilitând remunerarea activităților casnice ocazionale.

Prin acumularea și preschimbarea a minimum 85 de tichete/lună, prestatorii casnici beneficiază de asigurări de sănătate și pensie.

Angajatorii pot acorda propriilor angajați, sub formă de primă sau bonus, în afară de salariul de bază stabilit, tichete de activități casnice, suportând valoarea nominală a acestora.

Ce oferă platforma?

- Gestionare simplificată a tichetelor: Tichetele pot fi achiziționate în format fizic sau electronic și sunt utilizate exclusiv pentru plata prestatorilor de servicii casnice.

- Facilitarea interacțiunii dintre beneficiar și prestatorul casnic: Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.

- Ghiduri de utilizare a platformei pentru prestatori, beneficiari și angajatori:

Prestator - https://tichete.anofm.ro/provider-guid

Beneficiar - https://tichete.anofm.ro/beneficiary-guid

Angajator - https://tichete.anofm.ro/company-guid

Acces la platformă:

Beneficiarii, prestatorii și angajatorii sunt invitați să își creeze un cont pe platforma https://tichete.anofm.ro pentru a putea utiliza și gestiona tichetele. Platforma este ușor de utilizat și accesibilă oricărui utilizator cu acces la internet.

Pentru întrebări utilizatorii pot contacta agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București.

Platforma de tichete pentru activități casnice este o oportunitate excelentă de a organiza și de a remunera în mod eficient serviciile casnice, contribuind totodată la securitatea socială a celor implicați.

Atașat regăsiți lista activităților eligibile, stabilite prin Legea nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic, modificată și completată prin OUG nr. 38/20024.

Nr. crt.

Activitatea casnică  

1

Curățenia /igienizarea locuinței  

2

Strângerea resturilor vegetale din gradină

3

Întreținerea spațiilor verzi

4

Întreținerea și irigarea răsadurilor și a plantelor

5

Toaletarea pomilor

6

Plantarea pomilor, arborilor și arbuștilor

7

Plantarea răsadurilor

8

Călcatul rufelor 

9

Spălarea rufelor manual sau la mașina de spălat

10

Spălarea  covoarelor (altele decât cele înnodate manual)

11

Prepararea hranei

12

Aranjarea și servirea mesei

13

Debarasarea și spălarea vaselor

14

Hrănirea și/sau îngrijirea animalelor de companie

15

Plimbarea câinilor sau a altor animale de companie

16

Transportarea animalelor de companie la/de la cabinetul veterinar

17

Curățirea și întreținerea  piscinei/ a acvariilor 

18

Realizarea de cumpărături 

19

Tăierea și despicarea lemnelor pentru foc

20

Căratul lemnelor și a materialelor pentru foc

21

Încărcatul-descărcatul de obiecte casnice

22

Spălarea și curățarea autovehiculelor

23

Recoltarea fructelor și a legumelor

24

Spălarea geamurilor și a tâmplăriei

25

Văruirea pomilor

26

Efectuarea igienei corporale a persoanelor dependente 

27

Îmbrăcarea și dezbrăcarea persoanelor dependente

28

Hrănirea și hidratarea persoanelor dependente

29

Efectuarea igienei eliminărilor persoanelor dependente

30

Transferul  și mobilizarea persoanelor dependente

31

Facilitarea comunicării persoanelor dependente cu alte persoane

32

Facilitarea deplasării persoanelor dependente în interior 

33

Facilitarea deplasării și însoțirea persoanelor dependente în exterior

34

Acompanierea persoanele dependente la activități de socializare și/sau socializarea cu persoanele dependente

Sursa: Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
Persoanele fizice pot angaja și plăti legal personal pentru activitățile casnice. Prestatorii beneficiază de drepturi pe care le au și angajați.

Postări populare de pe acest blog

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451  (încorporat) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat) este c...

Important! Ședința Inspecției Muncii, din data de 26.09.2025, dedicată sistemului Reges Online pentru reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT

Ședința Inspecției Muncii, din data de 26.09.2025, dedicată sistemului Reges Online pentru reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT „ Echipa REGES-Online invită reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT vineri 26 Septembrie 2025 ora 10:00, la o nouă ședință online dedicată sistemului RegesOnline. Agenda întâlnirii: Cum creăm cont și cum îl activăm; Cererea de acces la registru, reprezentanți legali/împuterniciți; Delegarea și delegații; Noutati disponibile Sesiune de întrebări și răspunsuri.  Ședința va fi înregistrată și disponibilă pentru vizualizare.” Sursa:  Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se desc...

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE (document revizuit în data de 26.08.2025)

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE În baza  H.G. nr. 295/27.03.2025 privind Registrul general de evidență a salariaților - REGES-ONLINE,  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE,  Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a  Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, art. 2009, mai jos se poate descărca la nevoie un model de împuternicire notarială pentru REGES ONLINE. Extras din  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE, anexa „Procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de ...

Important! Comunicatul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale din data de 18.09.2025 cu privire la termenul de înscriere în REGES-ONLINE

Comunicatul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale din data de 18.09.2025 cu privire la termenul de înscriere în REGES-ONLINE « Sprijin pentru angajatori - termenul de înscriere în REGES-ONLINE, prelungit până la data de 31 decembrie 2025 La propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Guvernul a aprobat astăzi prorogarea termenului de trecere de la sistemul Revisal, la platforma REGES-ONLINE, până la data de 31 decembrie 2025, pentru a veni în sprijinul angajatorilor care întâmpină dificultăți în procesul de migrare. ”Am decis să prelungim termenul pentru înrolarea în REGES-ONLINE până la sfârșitul anului, pentru ca niciun angajator să nu fie pus în situația de a primi sancțiuni. Cred că rolul statului este să ofere sprijin și soluții, nu bariere. De aceea, această perioadă suplimentară este un semn de respect față de mediul de afaceri și față de...

Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025)

Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025) În baza  O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025 privind modificarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, precum și pentru stabilirea documentelor necesare atribuirii numărului unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.549/2018, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind calitatea de asigurat, mai jos se poate descărca la nevoie un model de adeverință pentru salariat nou pentru C.N.A.S. Fișierul „ Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041_30.07.2025).pdf”  (fișier inteligent) este editabil și este compatibil cu: ...