Treceți la conținutul principal

Platforma electronică de evidență a activităților casnice – comunicat Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicat în data de 26.04.2024

Platforma electronică de evidență a activităților casnice

Pe site-ul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă a fost publicat în data de 26.04.2024 un comunicat cu privire la evidența activităților casnice și ghiduri pentru această activitate.

Mai jos aveți comunicatul integral și linkurile care trimit către ghidurile respective.

„Platforma electronică pentru gestionarea tichetelor de activități casnice este disponibilă la adresa https://tichete.anofm.ro. Aceasta oferă un mod eficient de a conecta beneficiarii casnici cu prestatorii de servicii, facilitând remunerarea activităților casnice ocazionale.

Prin acumularea și preschimbarea a minimum 85 de tichete/lună, prestatorii casnici beneficiază de asigurări de sănătate și pensie.

Angajatorii pot acorda propriilor angajați, sub formă de primă sau bonus, în afară de salariul de bază stabilit, tichete de activități casnice, suportând valoarea nominală a acestora.

Ce oferă platforma?

- Gestionare simplificată a tichetelor: Tichetele pot fi achiziționate în format fizic sau electronic și sunt utilizate exclusiv pentru plata prestatorilor de servicii casnice.

- Facilitarea interacțiunii dintre beneficiar și prestatorul casnic: Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.

- Ghiduri de utilizare a platformei pentru prestatori, beneficiari și angajatori:

Prestator - https://tichete.anofm.ro/provider-guid

Beneficiar - https://tichete.anofm.ro/beneficiary-guid

Angajator - https://tichete.anofm.ro/company-guid

Acces la platformă:

Beneficiarii, prestatorii și angajatorii sunt invitați să își creeze un cont pe platforma https://tichete.anofm.ro pentru a putea utiliza și gestiona tichetele. Platforma este ușor de utilizat și accesibilă oricărui utilizator cu acces la internet.

Pentru întrebări utilizatorii pot contacta agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București.

Platforma de tichete pentru activități casnice este o oportunitate excelentă de a organiza și de a remunera în mod eficient serviciile casnice, contribuind totodată la securitatea socială a celor implicați.

Atașat regăsiți lista activităților eligibile, stabilite prin Legea nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic, modificată și completată prin OUG nr. 38/20024.

Nr. crt.

Activitatea casnică  

1

Curățenia /igienizarea locuinței  

2

Strângerea resturilor vegetale din gradină

3

Întreținerea spațiilor verzi

4

Întreținerea și irigarea răsadurilor și a plantelor

5

Toaletarea pomilor

6

Plantarea pomilor, arborilor și arbuștilor

7

Plantarea răsadurilor

8

Călcatul rufelor 

9

Spălarea rufelor manual sau la mașina de spălat

10

Spălarea  covoarelor (altele decât cele înnodate manual)

11

Prepararea hranei

12

Aranjarea și servirea mesei

13

Debarasarea și spălarea vaselor

14

Hrănirea și/sau îngrijirea animalelor de companie

15

Plimbarea câinilor sau a altor animale de companie

16

Transportarea animalelor de companie la/de la cabinetul veterinar

17

Curățirea și întreținerea  piscinei/ a acvariilor 

18

Realizarea de cumpărături 

19

Tăierea și despicarea lemnelor pentru foc

20

Căratul lemnelor și a materialelor pentru foc

21

Încărcatul-descărcatul de obiecte casnice

22

Spălarea și curățarea autovehiculelor

23

Recoltarea fructelor și a legumelor

24

Spălarea geamurilor și a tâmplăriei

25

Văruirea pomilor

26

Efectuarea igienei corporale a persoanelor dependente 

27

Îmbrăcarea și dezbrăcarea persoanelor dependente

28

Hrănirea și hidratarea persoanelor dependente

29

Efectuarea igienei eliminărilor persoanelor dependente

30

Transferul  și mobilizarea persoanelor dependente

31

Facilitarea comunicării persoanelor dependente cu alte persoane

32

Facilitarea deplasării persoanelor dependente în interior 

33

Facilitarea deplasării și însoțirea persoanelor dependente în exterior

34

Acompanierea persoanele dependente la activități de socializare și/sau socializarea cu persoanele dependente

Sursa: Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
Persoanele fizice pot angaja și plăti legal personal pentru activitățile casnice. Prestatorii beneficiază de drepturi pe care le au și angajați.

Postări populare de pe acest blog

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025) Pachetul „Acte-Anexe pentru Bilanţul la 31.12.2024 (microentităţi) (12.02.2025)” este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; -   Anexe pentru Bilanţ microentităţi ver_ 1_03.xlsm; (Cuprinde: Declarație în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea con...

Important! Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii

Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii Sursa: Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Transmisiune live din 20 iunie 2025 Înregistrari video explicative concentrate pe diverse spețe:  •  Reges Online - sfaturi pentru curioși . Manualul de folosire al aplicației Angajator: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin teh...

Important! Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online

Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online Repunerea videoclipului cu ședința din 26 mai 2025 de către Inspecția Muncii. Sursa:  Inspecția Muncii Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Înregistrare din 26 mai 2025 – calitate SD Rezoluția videoului este scăzută și este de 640 × 360 pixeli (definiție standard – SD). Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin tehnic sau documentație pentru dezvoltatori de programe pentru Resurse Umane se pot accesa aici: https://github.com/reges-ro/integrare  . Înregistrările ședințelor anterioare se pot găsi aici:  https://dr...

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025) Pachetul „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)”  este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025/M.O. nr. 59/23.01.2025/M.O. nr. 59 bis/23.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul  „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)” cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; - Anexe pentru bilanţ entităţi mici ver_ 0_20.xlsm; ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024): - adaptare pentru anul 2025; - adăugare accesare chat Telegram „Contabilitate și nu numai ...”. Fișierul-aplicație „Progr...