Treceți la conținutul principal

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, actualizată la 27.12.2020

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345/18.V.2011 și modificată.
(Descărcarea documentului se face prin clic pe imaginea de la finalul articolului.) 

Actualizare și revizuire - 27.12.2020:
- Legea nr. 298/24.12.2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii.

    Câteva modificări aduse Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii cu privire la indemnizația plătită pe durata suspendării temporare a activității și/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretării stării de asediu sau stării de urgență:

    - în cazul suspendării temporare a activității și/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretării stării de asediu sau stării de urgență potrivit art. 93 alin. (1) din Constituția României, republicată, salariații afectați de activitatea redusă sau întreruptă, care au contractul individual de muncă suspendat, beneficiază de o indemnizație plătită din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în cuantum de 75% din salariul de bază pe toată durata menținerii stării de asediu sau stării de urgență, după caz;

    - indemnizația este supusă impozitării și plății contribuțiilor sociale obligatorii, conform prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;

    - în cazul indemnizației, calculul, reținerea și plata impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale de stat și a contribuției de asigurări sociale de sănătate se realizează de către angajator din indemnizațiile încasate din bugetul asigurărilor pentru șomaj;

    - termenul de plată și declarare a obligațiilor fiscale este data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de șomaj;

    - pentru indemnizație nu se datorează contribuție asiguratorie pentru muncă conform prevederilor art. 2205 din Legea nr. 227/2015;

    - angajatorii nu pot desființa locurile de muncă ocupate de persoanele ale căror contracte individuale de muncă au fost suspendate de pe urma căreia salariații beneficiază plata indemnizațiilor din bugetul asigurărilor sociale pentru șomaj.

    - returnarea sumelor primite cu titlu de indemnizație pentru posturile desființate.


Postări populare de pe acest blog

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025) Pachetul „Acte-Anexe pentru Bilanţul la 31.12.2024 (microentităţi) (12.02.2025)” este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; -   Anexe pentru Bilanţ microentităţi ver_ 1_03.xlsm; (Cuprinde: Declarație în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea con...

Important! Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii

Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii Sursa: Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Transmisiune live din 20 iunie 2025 Înregistrari video explicative concentrate pe diverse spețe:  •  Reges Online - sfaturi pentru curioși . Manualul de folosire al aplicației Angajator: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin teh...

Important! Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online

Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online Repunerea videoclipului cu ședința din 26 mai 2025 de către Inspecția Muncii. Sursa:  Inspecția Muncii Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Înregistrare din 26 mai 2025 – calitate SD Rezoluția videoului este scăzută și este de 640 × 360 pixeli (definiție standard – SD). Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin tehnic sau documentație pentru dezvoltatori de programe pentru Resurse Umane se pot accesa aici: https://github.com/reges-ro/integrare  . Înregistrările ședințelor anterioare se pot găsi aici:  https://dr...

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025) Pachetul „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)”  este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025/M.O. nr. 59/23.01.2025/M.O. nr. 59 bis/23.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul  „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)” cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; - Anexe pentru bilanţ entităţi mici ver_ 0_20.xlsm; ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024): - adaptare pentru anul 2025; - adăugare accesare chat Telegram „Contabilitate și nu numai ...”. Fișierul-aplicație „Progr...