Treceți la conținutul principal

Comunicatul Administrației Județene a Finanțelor Publice Argeș din data de 23.01.2026 cu privire la neimpozitarea sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor

•

Comunicatul Administrației Județene a Finanțelor Publice Argeș din data de 23.01.2026 cu privire la neimpozitarea sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor

„Aspecte privind neimpozitarea sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 89/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Art. III, se menține măsura scutirii de la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii a sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor, astfel:

► Nu se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii (CAS și CASS), în cazul salariaților care desfășoară activitate în baza contractului individual de muncă, încadrați cu normă întreagă, la locul unde se află funcția de bază, pentru suma de 300 lei/lună din veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente perioadei 1 ianuarie 30 iunie 2026, respectiv pentru suma de 200 lei/lună, din veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente perioadei 1 iulie-31 decembrie 2026, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții :
a) nivelul salariului de bază brut lunar stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri și alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată, stabilit prin act normativ, în vigoare în luna căreia îi sunt aferente veniturile,
b) venitul brut realizat din salarii si asimilate salariilor, fără a include contravaloarea tichetelor de masă, voucherelor de vacanță, respectiv indemnizața de hrană, după caz, acordate potrivit legii, în baza aceluiași contract individual de muncă, pentru aceeași lună, nu depășește nivelul de 4.300 lei inclusiv în perioada cuprinsă între 1 ianuarie-30 iunie 2026, respectiv nivelul de 4.600 lei inclusiv în perioada cuprinsă între1 iulie-31 decembrie 2026.

► Prevederile de mai sus se aplică în aceleași condiții și în cazul veniturilor din salarii și asimilate salariilor obținute în baza unui raport de serviciu.

► Suma de 300 lei, respectiv suma de 200 de lei se diminuează în funcție de :
a) perioada din lună în care salariul de bază/solda lunară din contractul individual de muncă sau raportul de serviciu, după caz, este menținut(ă) la nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată,
b) data de la care angajații noi sunt încadrați în muncă la un nivel al salariului/soldei lunar(e), după caz, egal cu nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată,
c) fracția din lună pentru care se determină veniturile din salarii și asimilate salariilor,
d) data de la care încetează contractul individual de muncă/raportul de serviciu, după caz.

► Pentru aplicarea prevederilor art. 146 alin. (5^6) - (5^9) și ale art. 168 alin. (6^1) din Codul fiscal, nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în luna pentru care se aplică prevederile, se diminuează astfel:
- pentru veniturile aferente perioadei 1 ianuarie - 30 iunie 2026, cu suma de 300 lei lunar,
- pentru veniturile aferente perioadei 1 iulie - 31 decembrie 2026, cu suma de 200 lei lunar.

Salariul minim brut pe țară garantat în plată în vigoare la data de 1 ianuarie 2026 este în sumă de 4.050 lei, așa cum a fost stabilit prin H.G. nr. 1506/27.11.2024.

Prevederile de mai sus se aplică veniturilor aferente lunilor ianuarie - decembrie 2026 inclusiv.”

Sursa: Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Argeș

Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate.

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
-

Postări populare de pe acest blog

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461 (încorporat) (29.11.2025)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461  (încorporat)  (29.11.2025) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Actualizare – 29.11.2025: - actualizare Java 64-bit la versiunea 8.0.461. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. ...

Modificări aduse de Ordinul ANAF nr.1021/2026 Ordinului ANAF nr. 3788/2024 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea și înscrierea în Registrul RO e-Factura (material informativ publicat în data de 17.09.2026)

Modificări aduse de Ordinul ANAF nr.1021/2026 Ordinului ANAF nr. 3788/2024 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea și înscrierea în Registrul RO e-Factura (material informativ publicat în data de 17.09.2026) Sursa: Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Modificări aduse de legea nr. 170/2026 (material informativ publicat în data de 14.09.2026)

Modificări aduse de legea nr. 170/2026 (material informativ publicat în data de 14.09.2026) Foto: ChatGPT AI „ Modificări legislative prevăzute de L egea nr. 170 /2026  Data publicării în  Monitorul Oficial - 05.08.2026    Data intrării în vigoare – 08.08.2026  Principalele măsuri vizează:  1. Modificări și completări privind Codul fiscal  Prin Legea nr. 170/2026, art. 294 din Codul Fiscal a fost completat cu alin. 1^1, care stabilește în mod expres faptul că scutirea directă de TVA se aplică prin  facturarea fără TVA  de către furnizorii de bunuri și/sau prestatorii de servicii, în favoarea persoanelor scutite stabilite în România prevăzute la art.294 alin (1) lit. j), l), l^1) și m) pe baza unui certificat de scutire*.   * Operațiunile vizate - livrări de bunuri/prestări de servicii în favoarea: misiunilor dip...

Comunicatul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați din data de 21.09.2026 cu privire la Registrul de evidență fiscală pentru plătitorii de impozit pe profit

Comunicatul Direcției Generale Regionale a Finanțelor  Publice Galați din data de 21.09.2026 cu privire la  Registrul de evidență fiscală pentru plătitorii de impozit pe profit „ Registrul de evidență fiscală pentru plătitorii de impozit pe profit În virtutea rolului activ al organului fiscal, Administrația Județeană a Finanțelor  Publice Galați informează contribuabilii persoane juridice că în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 556 din 07 iulie 2026 a fost publicat O.M.F. nr. 808/2026 privind Registrul de evidență fiscală, prin care se abrogă O.M.F.P. nr. 870/2005 privind Registrul de evidență fiscală. Contribuabilii plătitori de impozit pe profit sunt obligați să întocmească Registrul de evidență fiscală, în conformitate cu prevederile O.M.F. nr. 808/2026 . În Registrul de evidență fiscală se înscriu, în ordine cronologică, informațiile care ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programarea concediilor de odihnă pe anul 2026 se poate accesa de aici: Accesare Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024):...