Comunicatul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Brașov din data de 06.09.2025 cu privire la aprobarea procedurii de notificare (Formular 800) a organelor fiscale de către destinatarii facturilor care nu au fost transmise electronic
Comunicatul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Brașov din data de 06.09.2025 cu privire la aprobarea procedurii de notificare (Formular 800) a organelor fiscale de către destinatarii facturilor care nu au fost transmise electronic
„A fost aprobată procedura de notificare (Formular 800) a organelor fiscale de către destinatarii facturilor care nu au fost transmise electronic
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov, vine în întâmpinarea contribuabililor și îi informează faptul că, a fost emis Ordinul ANAF nr. 2229/2025 care cuprinde procedura de notificare prevăzută de art. 109 din OUG nr. 120/2021 privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România (...) și măsurile ce urmează a fi luate de organul fiscal în aceste situații.
Conform acestui ordin:
⮚ Destinatarii facturilor aferente livrările de bunuri/prestări de servicii pentru care plata a fost efectuată la momentul livrării/prestării, care nu au fost transmise de emitenți prin sistemul național RO e-Factura, pot notifica organele fiscale în acest sens, prin depunerea prin mijloace electronice a formularului 800 — nou introdus, începând cu ziua imediat următoare împlinirii termenului legal pentru transmiterea electronica a facturilor.
Reamintim faptul că termenul-limită pentru transmiterea facturilor în sistemul RO e-Factura este de 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile calendaristice de la data-limită prevăzută de Codul fiscal pentru emiterea facturii.
⮚ Emitenții facturilor ce fac obiectul notificării:
- primesc un mesaj în Spațiul privat virtual (SPV) și au obligația de a
transmite electronic facturile,
cel târziu în ziua următoare zilei în care au primit mesajul. Indexul de încărcare a facturii trebuie completat cu ajutorul unei
funcționalități a sistemului RO e-Factura;
- sunt înscriși într-un registru electronic special, concomitent cu
transmiterea mesajului în SPV, și fac obiectul unei analize de risc în
vederea aplicării măsurilor legale ce se impun, în raport cu riscul fiscal
evaluat.
Contribuabilii pot obține informații suplimentare :
- prin intermediul Serviciului Spațiu Privat Virtual - Formularul Unic de
Contact, Secțiunea Asistență și îndrumare în domeniul fiscal, link
https://www.anaf.ro/asistpublic/
- telefonic, apelând Call Center-ul Asistență Contribuabili A.N.A.F”.
Sursa: Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov
Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:
Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.
Alte subiecte pe aceeași temă:
- O.P.A.N.A.F. nr. 2.229/17.09.2025 pentru aprobarea Procedurii privind notificarea organelor fiscale competente în cazul în care facturile pentru livrările de bunuri/prestările de servicii pentru care plata se face la momentul livrării/prestării nu au fost transmise prin sistemul RO e-Factura.