Treceți la conținutul principal

Comunicat Oficiul Național al Registrului Comerțului din data de 31.12.2024 cu privire la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

Comunicat Oficiul Național al Registrului Comerțului din data de 31.12.2024 cu privire la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

«Informații referitoare la înregistrarea mențiunii privind actualizarea obiectului de activitate în registrul comerțului, conform CAEN Rev.3

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1323/30.12.2024, a fost publicat Ordinul ministrului justiției nr. 2938/C/2024, care are ca scop sprijinirea mediului de afaceri prin simplificarea procesului de actualizare a obiectului de activitate, în conformitate cu CAEN Rev. 3, obligația actualizării fiind prevăzută de Ordinul INS nr. 377/2024, privind actualizarea obiectului de activitate, aplicabil începând cu data de 1 ianuarie 2025.

În contextul obligației de actualizare a obiectului de activitate, la nivelul ONRC a fost stabilită procedura necesară pentru implementarea actualizării, asigurându-se conformitatea cu noile reglementări.

Astfel, începând cu 1 ianuarie 2025, profesioniștii completează Cererea de înregistrare în registrul comerțului (original) – (formularul actualizat va fi disponibil începând cu 01.01.2025), în care precizează obiectul principal de activitate conform CAEN Rev. 3. Cererea de înregistrare în registrul comerțului se depune prin intermediul portalului de servicii on-line, la ghișeu sau prin transmitere prin intermediul serviciilor de poștă/curierat și se soluționează de către registratorul de registrul comerțului. În acest sens:

  • persoanele juridice în situația în care:
    • procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) la secțiunea V „Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;
    • odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei/unor alte/altor mențiuni în registrul comerțului, la secțiunea V „Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 „înscriere mențiuni pentru firma...” cu bifarea casetei corespunzătoare modificării/modificărilor de la pct. 4.1, 4.2 sau 4.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
    • actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, la secțiunea V „Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului” din cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2a) completează pct. 8 „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3” și pct.4 „înscriere mențiuni pentru firma...”  cu bifarea la pct. 4.1 „acte și fapte pentru care legea prevede obligația înscrierii” a casetei  „modificare obiect de activitate”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3; (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
  • persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF) în situația în care:
    • procedează doar la actualizarea obiectului de activitate, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, fără a fi necesar a depune alte documente, cu excepția, dovezii privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original), dacă este cazul;
    • odată cu actualizarea obiectului de activitate solicită înregistrarea unei alte mențiuni în registrul comerțului, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b), atât la secțiunea dedicată de la pct. VII - „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cât și la Secțiunea VI „Obiectul cererii privind înregistrarea în registrul comerțului, ...” prin bifarea corespunzătoare a casetei pct. 2.1, 2.2 sau 2.3, după caz, cu precizarea că documentele depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (informații referitoare la documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);
    • actualizarea obiectului de activitate implică detalierea sau agregarea claselor CAEN, astfel cum sunt descrise în tabelul de corespondență, completează cererea de înregistrare în registrul comerțului (Anexa 2b) la secțiunea de la pct. VII „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, prin bifarea casetelor „modificare” și „actualizare obiect de activitate conform CAEN Rev.3”, cu precizarea că documentele, depuse în susținerea cererii de înregistrare la oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunal, trebuie să fie întocmite potrivit CAEN Rev. 3 (ghidurile privind documentele ce se depun în susținerea cererii pot fi consultate pe pagina de internet a Oficiului Național al Registrului Comerțului, www.onrc.ro - Secțiunea Mențiuni);

În toate cazurile care implică actualizarea obiectului de activitate, oficiul registrului comerțului emite, cu titlu gratuit, un nou certificat de înregistrare, precum şi informații punctuale la zi din registrul comerțului.

Pentru cererile înregistrate anterior datei de 31 decembrie 2024, inclusiv, și care au depuse în susținere documente întocmite conform CAEN Rev. 2, rămân aplicabile dispozițiile Ordinului INS nr. 337/20.04.2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională – CAEN Rev.2 și se vor soluționa ca atare, chiar dacă termenul de soluționare este stabilit după data de 1 ianuarie 2025, actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3 se va putea face ulterior și va impune depunerea unei noi cereri, care să reflecte modificările necesare conform acestei clasificări. Această situație nu limitează dreptul solicitantului ca, până la termenul de soluționare, să depună, în completarea cererii inițiale, documentele întocmite conform CAEN Rev. 3 și să efectueze completarea secțiunii dedicate actualizării obiectului de activitate.

Certificatele de înregistrare și certificatele constatatoare emise, de oficiile registrului comerțului, anterior datei de 01.01.2025, ca urmare a înregistrării datelor din declarația-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcționării sau desfășurării activității, rămân valabile până la data actualizării obiectului de activitate, potrivit prezentului ordin.

Pe pagina oficială (https://insse.ro/cms/ro/caen) Institutul Național de Statistică a publicat, pentru a fi consultate în vederea încadrării corecte a activității economice, structura completă a CAEN Rev.3 (link), precum și tabelul de corespondență CAEN Rev.2 - CAEN Rev.3 (link).

Notă:

  1. În cadrul actualizării obiectului de activitate conform CAEN Rev.3, persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea înregistra un număr maxim de 5 clase de activități conform codului CAEN, iar întreprinderile individuale vor putea înregistra un număr maxim de 10 clase de activități conform codului CAEN. Aceste limite sunt stabilite în conformitate cu dispozițiile art. 16 alin. (1) , respectiv art. 24 alin. (1) din OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare.
  2. Pentru cererile depuse prin portalul de servicii online, în cazul în care se procedează doar la actualizarea obiectului de activitate conform noii clasificări CAEN Rev. 3, se va utiliza fluxul suplimentar simplificat dedicat acestei operațiuni.»
Sursa: Oficiul Național al Registrului Comerțului

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
- Comunicat Agenția Națională de Administrare Fiscală din data de 21.01.2025 cu privire la art. 3 din Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 377/2024 care actualizează Clasificarea activităților din economia națională - CAEN (CAEN Rev.3);
O.M.J. nr. 2.938/C/20.12.2024 privind măsurile și procedurile pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională - CAEN Rev. 3, în ceea privește persoanele fizice și juridice supuse înregistrării în registrul comerțului, și pentru modificarea anexelor nr. 2a și 2b la Ordinul ministrului justiției nr. 5.307/C/2022 pentru aprobarea formatului formularului-tip de act constitutiv, a formatului cererii de înregistrare, a formatului, a elementelor de siguranță și a structurii certificatului de înregistrare, în formă letrică și electronică, a modelului declarației-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității, a modelului certificatului constatator privind înregistrarea declarației pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității și a structurii identificatorului unic la nivel european - EUID;
- Rectificare la Ordinul ministrului justiției nr. 2.938/C/2024 privind măsurile și procedurile pentru punerea în aplicare a Clasificării activităților din economia națională — CAEN Rev. 3;
- Planul de conturi, Catalogul Mijloacelor Fixe, Clasificarea Ocupațiilor din România, Clasificarea activităților din ec. națională, Nomenclatura Combinată, Codul comun internațional privind achizițiile de produse și servicii (Coduri CPV) și Nomenclatorul unități de măsură pentru SAF-T (22.12.2024);
Comunicat Oficiul Național al Registrului Comerțului din data de 23.12.2024 cu privire Clasificării activităților din economia națională - CAEN;
O.P.I.N.S. nr. 377/17.04.2024 privind actualizarea Clasificării activităților din economia națională - CAEN.

Postări populare de pe acest blog

Important! Legea nr. 141/25.07.2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare

Legea nr. 141/25.07.2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare (M.O. nr. 699/25.07.2025) Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Alte subiecte pe aceeași temă: -

Important! Ședința, transmisiune live, din 22.08.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu reprezentanții angajatorilor, specialiști HR și IT

„Echipa REGES-Online invită reprezentanții angajatorilor, specialiști HR și IT vineri 22 August 2025 ora 10:00, la o nouă ședință online dedicată sistemului RegesOnline. Agenda întâlnirii:  Cum creăm cont și cum îl activăm;  Cererea de acces la registru, reprezentanți legali/împuterniciți;  Delegarea și delegații;  Noutati disponibile  Sesiune de întrebări și răspunsuri.  Ședința va fi înregistrată și disponibilă pentru vizualizare. ” Sursa:  Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Transmisiune live din 22 august 2025 ...

Important! H.G. nr. 602/31.07.2025 pentru modificarea și completarea titlului VII „Taxa pe valoarea adăugată“ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016

H.G. nr. 602/31.07.2025 pentru modificarea și completarea titlului VII „Taxa pe valoarea adăugată“ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 (M.O. nr. 715/31.07.2025) Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Alte subiecte pe aceeași temă: - Important! Legea nr. 141/25.07.2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare .

Important! Comunicat Casa Națională de Asigurări de Sănătate din data de 01.08.2025 cu privire la asigurările sociale de sănătate prevăzute în Legea nr. 141/2025

Comunicat Casa Națională de Asigurări de Sănătate din data de 01.08.2025 cu privire la asigurările sociale de sănătate prevăzute în Legea nr. 141/2025 „ INFORMARE – Principalele noutăți privind asigurările sociale de sănătate prevăzute în Legea nr. 141/2025 Începând cu luna august 2025, prin Legea nr. 141/2025 , au fost adoptate o serie de măsuri fiscal-bugetare, inclusiv măsuri cu impact în sistemul de asigurări sociale de sănătate, care, prin implementare, să conducă la sustenabilitate și la asigurarea serviciilor medicale și medicamentelor necesare bolnavilor, precum și la continuitate în acordarea acestora. Asigurați fără plata contribuției De la data de 1 august 2025, se menține calitatea de asigurat fără plata contribuției pentru următoarele categorii de persoane: copiii până la vârsta de 18 ani, tineri de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani dacă sunt elevi, ucenici...

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451  (încorporat) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat) este c...