Treceți la conținutul principal

Comunicatul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și ghidul privind anularea unor obligații bugetare, ambele din data de 07.10.2024

Comunicatul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și ghidul privind anularea unor obligații bugetare, ambele din data de 07.10.2024.

„ANAF a publicat Ghidul privind anularea unor obligații bugetare

Pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală www.anaf.ro a fost publicat, la rubrica Asistență Contribuabili, Ghidul privind anularea unor obligații bugetare.

Documentul, disponibil la acest link , cuprinde informații generale pentru contribuabili în vederea accesării facilităților fiscale prevăzute de OUG nr. 107/2024, așa cum a fost modificată prin OUG nr. 112/2024.

Măsurile reglementate în actul normativ sus menționat se aplică pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi:

  • persoane fizice;
  • persoane juridice, de drept public sau privat;
  • asocieri și alte entități fără personalitate juridică;
  • persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale;
  • unități administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului București ori instituții publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, după caz.

Debitorii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare pot notifica organul fiscal cu privire la intenția lor, până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, sub sancțiunea decăderii.

Mai multe informații pot fi obținute prin următoarele modalități:

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
O.U.G. nr. 107/04.09.2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024;
O.M.F. nr. 5.521/16.09.2024 pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligații bugetare;
O.U.G. nr. 112/23.09.2024 privind modificarea și completarea unor acte normative.

Postări populare de pe acest blog

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451  (încorporat) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat) este c...

Important! Ședința Inspecției Muncii, din data de 26.09.2025, dedicată sistemului Reges Online pentru reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT

Ședința Inspecției Muncii, din data de 26.09.2025, dedicată sistemului Reges Online pentru reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT „ Echipa REGES-Online invită reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT vineri 26 Septembrie 2025 ora 10:00, la o nouă ședință online dedicată sistemului RegesOnline. Agenda întâlnirii: Cum creăm cont și cum îl activăm; Cererea de acces la registru, reprezentanți legali/împuterniciți; Delegarea și delegații; Noutati disponibile Sesiune de întrebări și răspunsuri.  Ședința va fi înregistrată și disponibilă pentru vizualizare.” Sursa:  Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se desc...

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE (document revizuit în data de 26.08.2025)

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE În baza  H.G. nr. 295/27.03.2025 privind Registrul general de evidență a salariaților - REGES-ONLINE,  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE,  Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a  Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, art. 2009, mai jos se poate descărca la nevoie un model de împuternicire notarială pentru REGES ONLINE. Extras din  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE, anexa „Procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de ...

Important! Comunicatul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale din data de 18.09.2025 cu privire la termenul de înscriere în REGES-ONLINE

Comunicatul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale din data de 18.09.2025 cu privire la termenul de înscriere în REGES-ONLINE « Sprijin pentru angajatori - termenul de înscriere în REGES-ONLINE, prelungit până la data de 31 decembrie 2025 La propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Guvernul a aprobat astăzi prorogarea termenului de trecere de la sistemul Revisal, la platforma REGES-ONLINE, până la data de 31 decembrie 2025, pentru a veni în sprijinul angajatorilor care întâmpină dificultăți în procesul de migrare. ”Am decis să prelungim termenul pentru înrolarea în REGES-ONLINE până la sfârșitul anului, pentru ca niciun angajator să nu fie pus în situația de a primi sancțiuni. Cred că rolul statului este să ofere sprijin și soluții, nu bariere. De aceea, această perioadă suplimentară este un semn de respect față de mediul de afaceri și față de...

Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025)

Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025) În baza  O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025 privind modificarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, precum și pentru stabilirea documentelor necesare atribuirii numărului unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.549/2018, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind calitatea de asigurat, mai jos se poate descărca la nevoie un model de adeverință pentru salariat nou pentru C.N.A.S. Fișierul „ Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041_30.07.2025).pdf”  (fișier inteligent) este editabil și este compatibil cu: ...