Treceți la conținutul principal

D.G.R.F.P Brașov vine în întâmpinarea contribuabililor cu precizări privind depunerea Declarației Unice, Formular 212 – Comunicat din data de 07.03.2024

Comunicat Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov din data de 07.03.2024

D.G.R.F.P Brașov vine în întâmpinarea contribuabililor cu precizări privind depunerea Declarației Unice, Formular 212

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov informează contribuabilii referitor la faptul că, pot depune declarația unică (formular 212) pentru declararea/definitivarea veniturilor realizate în anul 2023, impozitului aferent acestora și, după caz, a contribuțiilor sociale datorate pentru anul 2023 ( în Capitolul I) precum și pentru estimarea veniturilor pe care le vor realiza în anul 2024, a impozitul aferent acestora și, în funcție de nivelul veniturilor, a contribuțiilor sociale datorate sau pentru care optează în anul 2024 (în Capitolul II).

 Ca urmare a recentelor modificări legislative, precizăm următoarele:

❖ persoanele fizice care au chiriași persoane juridice sau alte entități care conduc evidență contabilă, nu mai au obligația, începând cu anul 2024, să depună declarația unică, impozitul fiind reținut la sursă și declarat de către acești chiriași;

❖ persoanele fizice care obțin venituri din chirii nu mai au posibilitatea să opteze în anul 2024 pentru evidența veniturilor și cheltuielilor în sistem real. Aceștia determină venitul net anual prin scăderea din venitul brut anual (reprezentat de chiria anuală conform contractului) a unei cote forfetare de cheltuieli de 20%;

❖ persoanele fizice care la sfârșitul anului 2023 au în derulare mai mult de 5 contracte de închiriere nu mai au obligația evidențierii veniturilor și cheltuielilor în sistem real, aceste persoane fiind obligate să determine venitul net anual aferent fiecărui contract pe baza cotelor forfetare de cheltuieli de 20%;

❖ persoanele fizice care obțin venituri din activități independente vor datora, pentru anul 2024, contribuția de asigurări sociale de sănătate (CASS), în cotă de 10% din venitul net anual realizat, cu excepțiile prevăzute de lege. CASS se va putea deduce din venitul net anual, pentru stabilirea venitului impozabil.

❖ persoanele care obțin venituri impuse în sistem real din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, chirii, activități agricole, piscicultură, silvicultură precum și câștiguri din investiții care se declară în declarația unică și venituri din străinătate de natura celor enumerate, inclusiv pensii din străinătate, pot direcționa, prin completarea declarației unice, până la 3,5% din impozitul datorat către entitățile non profit/unitățile de cult din impozitul aferent veniturilor obținute în anul 2023 (începând cu veniturile anului 2024 nu mai există această posibilitate decât pentru cei care obțin venituri salariale).

Termenul legal de depunere a declarației unice este 25 mai 2024 care, împlinindu-se într-o zi nelucrătoare, se prelungește până la data de 27 mai 2024.

Declarația unică se poate depune:

prin mijloace electronice de transmitere la distanță:

- prin intermediul serviciului „Spațiul Privat Virtual”, accesând website-ul www.anaf.ro, secțiunea „Depunere declarație unică și alte formulare SPV-PF”;

- prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, prin utilizarea unui certificat digital calificat;

în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau prin poștă cu confirmare de primire.

Recomandăm depunerea Declarației unice (formular 212) prin mijloace electronice de transmitere la distanță, modalitate care permite depunerea declarației la orice oră și zi a săptămânii, evitarea deplasării și aglomerației de la ghișeu și primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea declarației.”

Sursa: Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Postări populare de pe acest blog

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025) Pachetul „Acte-Anexe pentru Bilanţul la 31.12.2024 (microentităţi) (12.02.2025)” este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; -   Anexe pentru Bilanţ microentităţi ver_ 1_03.xlsm; (Cuprinde: Declarație în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea con...

Important! Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii

Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii Sursa: Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Transmisiune live din 20 iunie 2025 Înregistrari video explicative concentrate pe diverse spețe:  •  Reges Online - sfaturi pentru curioși . Manualul de folosire al aplicației Angajator: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin teh...

Important! Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online

Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online Repunerea videoclipului cu ședința din 26 mai 2025 de către Inspecția Muncii. Sursa:  Inspecția Muncii Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Înregistrare din 26 mai 2025 – calitate SD Rezoluția videoului este scăzută și este de 640 × 360 pixeli (definiție standard – SD). Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin tehnic sau documentație pentru dezvoltatori de programe pentru Resurse Umane se pot accesa aici: https://github.com/reges-ro/integrare  . Înregistrările ședințelor anterioare se pot găsi aici:  https://dr...

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025) Pachetul „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)”  este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025/M.O. nr. 59/23.01.2025/M.O. nr. 59 bis/23.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul  „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)” cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; - Anexe pentru bilanţ entităţi mici ver_ 0_20.xlsm; ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024): - adaptare pentru anul 2025; - adăugare accesare chat Telegram „Contabilitate și nu numai ...”. Fișierul-aplicație „Progr...