Treceți la conținutul principal

ATENȚIE! Persoane care solicită sume de bani în numele ANAF - comunicat A.N.A.F. din data de 13.03.2023

Comunicat Agenția Națională de Administrare Fiscală din data de 13.03.2023

«ATENȚIE! Persoane care solicită sume de bani în numele ANAF

ANAF, la sesizarea unui contribuabil, a identificat următoarea situație: o persoană folosea, fără drept, o calitate oficială - inspector superior ANAF - și solicita sume de bani în numele instituției. Solicitarea frauduloasă a fost transmisă de pe o adresă de email care nu aparține instituției, anafro@europe.com. Prin email s-au transmis: un termen limită pentru depunerea banilor, suma solicitată (2178 USD!) precum și metoda de plată: crypto monede! Aceste elemente, nespecifice unei instituții de stat, au dat de gândit contribuabilului, care a contactat administrația fiscală din raza domiciliului, singura acțiune recomandabilă în situația în care orice contribuabil are suspiciuni cu privire la situația fiscală proprie.

Menționăm că orice persoană fizică ce urmează a fi supusă verificării situației fiscale personale va primi un aviz de verificare, care cuprinde temeiul juridic al verificării, data de începere a verificării, perioada ce urmează a fi supusă verificării, posibilitatea de a solicita amânarea datei de începere a verificării (amânarea se poate solicita o singură dată, pentru motive justificate), solicitarea de informații și înscrisuri pentru verificare, solicitarea de depunere a declarației de patrimoniu și de venituriÎn plus față de elementele de mai sus, avizul conține:

  • rubrica „persoana de contact” care se completează cu numele și prenumele unuia dintre membrii echipei de inspectori fiscali și numărul de telefon la care acesta poate fi contactat;
  • mențiunea că la data începerii verificării situației fiscale personale, persoana fizică este invitată să se prezinte la sediul (locul unde se va desfășura verificarea situației fiscale personale) organului fiscal emitent al avizului, cu precizarea adresei acestuia.

Avizul de verificare este comunicat persoanei fizice cu cel puțin 15 zile înainte de data începerii verificării situației fiscal personale, prin modalitățile stabilite la art. 47 din Codul de procedură fiscală.

Odată cu avizul de verificare, persoana fizică este înștiințată asupra drepturilor și obligațiilor prevăzute de lege ce-i revin în desfășurarea procedurii de verificare a situației fiscale personale.

La data începerii verificării situației fiscale personale sau cu ocazia primei întâlniri, organul fiscal va prezenta persoanei fizice verificate legitimația și ordinul de serviciu semnat de conducătorul organului fiscal.

ATENȚIE! Eventualele sume de plată (creanțe fiscale) pot rezulta doar ca urmare a derulării unei verificări a situației fiscale personale, acestea fiind evidențiate în actul administrativ fiscal (decizie de impunere) emis de organul de verificare și comunicat persoanei fizice verificate.

Serviciul comunicare, relații publice și mass media»

info Notă

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Postări populare de pe acest blog

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (microentități) (12.02.2025) Pachetul „Acte-Anexe pentru Bilanţul la 31.12.2024 (microentităţi) (12.02.2025)” este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; -   Anexe pentru Bilanţ microentităţi ver_ 1_03.xlsm; (Cuprinde: Declarație în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea con...

Important! Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii

Ședința din 20.06.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online în relație cu angajatorii Sursa: Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Transmisiune live din 20 iunie 2025 Înregistrari video explicative concentrate pe diverse spețe:  •  Reges Online - sfaturi pentru curioși . Manualul de folosire al aplicației Angajator: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin teh...

Important! Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online

Ședința din data de 26.05.2025 a Inspecției Muncii dedicată sistemului Reges-Online Repunerea videoclipului cu ședința din 26 mai 2025 de către Inspecția Muncii. Sursa:  Inspecția Muncii Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Înregistrare din 26 mai 2025 – calitate SD Rezoluția videoului este scăzută și este de 640 × 360 pixeli (definiție standard – SD). Mediul de test se poate găsi la adresa web: https://reges.dev.inspectiamuncii.org  . Sugestii și îmbunătățiri de ordin tehnic sau documentație pentru dezvoltatori de programe pentru Resurse Umane se pot accesa aici: https://github.com/reges-ro/integrare  . Înregistrările ședințelor anterioare se pot găsi aici:  https://dr...

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)

Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025) Pachetul „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)”  este în conformitate cu Legea contabilității nr. 82/1991 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, O.M.F.P. nr. 1.802/2014 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările și completările ulterioare, și cu O.M.F. nr. 107/20.01.2025/M.O. nr. 59/23.01.2025/M.O. nr. 59 bis/23.01.2025 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la Agenția Națională de Administrare Fiscală. Pachetul  „Acte-anexe pentru Bilanțul la 31.12.2024 (entități mici) (13.02.2025)” cuprinde: - Documentație acte-anexe pentru Bilanț (de citit).pdf; - Anexe pentru bilanţ entităţi mici ver_ 0_20.xlsm; ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024): - adaptare pentru anul 2025; - adăugare accesare chat Telegram „Contabilitate și nu numai ...”. Fișierul-aplicație „Progr...