Venituri realizate din postări pe diferite rețele de socializare – speță A.N.A.F., publicată la data 29.10.2021
Întrebare. Care este tratamentul fiscal al veniturilor realizate de persoanele publice din postările realizate pe diferite rețele de socializare și care fac astfel reclamă pentru diverse companii/branduri?
Răspuns. În situația în care activitatea se desfășoară cu regularitate, în mod continuu, pe cont propriu și urmărind obținerea de venituri și sunt întrunite criteriile unei activități independente, veniturilor realizate de persoanele publice din postările realizate pe diferite rețele de socializare și care fac astfel reclamă pentru diverse companii/branduri le sunt aplicabile prevederile Cap. II „Venituri din activități independente” din Titlul IV - ”Impozitul pe venit” din Codul fiscal.
Precizăm că persoanele fizice care desfășoară în mod independent, cu caracter de continuitate, activități de producție, comerț și prestări de servicii în România au obligația de a se înregistrata și autoriza, în condițiile O.U.G. nr.44/2008, și pot desfășura activitățile în calitate de persoane fizice autorizate, întreprinzători titulari ai unei întreprinderi individuale sau membri ai unei întreprinderi familiale.
În situația în care activitatea nu are caracter de continuitate, aceste venituri pot fi încadrate ca venituri din alte surse.
Pentru această categorie de venituri, impozitul pe venit se calculează prin reținere la sursă la momentul acordării veniturilor de către plătitorul de venituri, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut, reprezintă impozit final și se plătește la bugetul de stat până la data de 25 a lunii următoare celei în care a fost reținut.
În situația în care contractele în baza cărora persoanele publice obțin venituri din propriile postări pe rețelele de socializare și fac astfel reclamă pentru diverse companii/branduri sunt încheiate între două persoane juridice, respectiv între compania/brandul sau agenția care solicită/intermediază prestarea serviciului și societatea persoanei publice care promovează produsele prin intermediul social media, veniturile persoanei fizice sunt impozitate în funcție de natura veniturilor încasate de la persoana juridică (dividende, salarii, etc.)
Menționăm că veniturile impozabile cuprind atât veniturile în numerar (care presupun o remunerație financiară), cât și cele în natură (spre ex. produse, servicii, călătorii, etc.).
Baza legală. Legea nr. 227 / 2015, articolul 67, 114, al.2, lit. g.
Alte subiecte pe aceeași temă:
-