Treceți la conținutul principal

Achiziții produse/servicii realizate de persoane cu handicap – speță A.N.A.F., publicată la data 14.10.2021

Întrebare. Contribuabilii care au optat pentru achiziționarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unitățile protejate autorizate, trebuie să declare în formularul 100 „Declarație privind obligațiile de plata la bugetul de stat” valoarea acestor achiziții?

Răspuns. Conform prevederilor legale, autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează persoane cu handicap, pot opta pentru una dintre următoarele obligații:
a) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap;
b) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând echivalentul a minimum 50% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentând diferența până la nivelul sumei prevăzute la lit. a) să achiziționeze, pe bază de parteneriat, produse sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate în unități protejate autorizate.

Conform instrucțiunilor de completare a formularului 100, sumele datorate la bugetul statului de contribuabilii care nu angajează persoane cu handicap se declară la poziția 24 „Vărsăminte de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neîncadrate”.

Prin urmare, contribuabilii care au optat pentru achiziționarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unitățile protejate autorizate, nu declară în formularul 100 „Declarație privind obligațiile de plata la bugetul de stat” valoarea acestor achiziții.

Baza legală. Legea nr. 448 / 2006, articolul 78 alin.(3) și Ordinul președintelui ANAF nr. 587 / 2016 articolul Anexa 3.

Postări populare de pe acest blog

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451  (încorporat) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat) este c...

Important! Ședința Inspecției Muncii, din data de 26.09.2025, dedicată sistemului Reges Online pentru reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT

Ședința Inspecției Muncii, din data de 26.09.2025, dedicată sistemului Reges Online pentru reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT „ Echipa REGES-Online invită reprezentanții angajatorilor, persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții publice, specialiști HR și IT vineri 26 Septembrie 2025 ora 10:00, la o nouă ședință online dedicată sistemului RegesOnline. Agenda întâlnirii: Cum creăm cont și cum îl activăm; Cererea de acces la registru, reprezentanți legali/împuterniciți; Delegarea și delegații; Noutati disponibile Sesiune de întrebări și răspunsuri.  Ședința va fi înregistrată și disponibilă pentru vizualizare.” Sursa:  Inspecția Muncii Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate. Fișierul se desc...

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE (document revizuit în data de 26.08.2025)

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE În baza  H.G. nr. 295/27.03.2025 privind Registrul general de evidență a salariaților - REGES-ONLINE,  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE,  Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a  Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, art. 2009, mai jos se poate descărca la nevoie un model de împuternicire notarială pentru REGES ONLINE. Extras din  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE, anexa „Procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de ...

Important! Comunicatul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale din data de 18.09.2025 cu privire la termenul de înscriere în REGES-ONLINE

Comunicatul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale din data de 18.09.2025 cu privire la termenul de înscriere în REGES-ONLINE « Sprijin pentru angajatori - termenul de înscriere în REGES-ONLINE, prelungit până la data de 31 decembrie 2025 La propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Guvernul a aprobat astăzi prorogarea termenului de trecere de la sistemul Revisal, la platforma REGES-ONLINE, până la data de 31 decembrie 2025, pentru a veni în sprijinul angajatorilor care întâmpină dificultăți în procesul de migrare. ”Am decis să prelungim termenul pentru înrolarea în REGES-ONLINE până la sfârșitul anului, pentru ca niciun angajator să nu fie pus în situația de a primi sancțiuni. Cred că rolul statului este să ofere sprijin și soluții, nu bariere. De aceea, această perioadă suplimentară este un semn de respect față de mediul de afaceri și față de...

Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025)

Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025) În baza  O.P.C.N.A.S. nr. 1.041/30.07.2025 privind modificarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, precum și pentru stabilirea documentelor necesare atribuirii numărului unic de identificare în sistemul de asigurări sociale de sănătate cetățenilor străini sau apatrizilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina, aprobate prin Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 1.549/2018, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind calitatea de asigurat, mai jos se poate descărca la nevoie un model de adeverință pentru salariat nou pentru C.N.A.S. Fișierul „ Adeverință salariat nou pentru C.N.A.S. (Anexă la O.P.C.N.A.S. nr. 1.041_30.07.2025).pdf”  (fișier inteligent) este editabil și este compatibil cu: ...