Treceți la conținutul principal

Achiziții produse/servicii realizate de persoane cu handicap – speță A.N.A.F., publicată la data 14.10.2021

Întrebare. Contribuabilii care au optat pentru achiziționarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unitățile protejate autorizate, trebuie să declare în formularul 100 „Declarație privind obligațiile de plata la bugetul de stat” valoarea acestor achiziții?

Răspuns. Conform prevederilor legale, autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajează persoane cu handicap, pot opta pentru una dintre următoarele obligații:
a) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap;
b) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând echivalentul a minimum 50% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentând diferența până la nivelul sumei prevăzute la lit. a) să achiziționeze, pe bază de parteneriat, produse sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate în unități protejate autorizate.

Conform instrucțiunilor de completare a formularului 100, sumele datorate la bugetul statului de contribuabilii care nu angajează persoane cu handicap se declară la poziția 24 „Vărsăminte de la persoanele juridice, pentru persoanele cu handicap neîncadrate”.

Prin urmare, contribuabilii care au optat pentru achiziționarea de produse ori servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unitățile protejate autorizate, nu declară în formularul 100 „Declarație privind obligațiile de plata la bugetul de stat” valoarea acestor achiziții.

Baza legală. Legea nr. 448 / 2006, articolul 78 alin.(3) și Ordinul președintelui ANAF nr. 587 / 2016 articolul Anexa 3.

Postări populare de pe acest blog

Ordin de deplasare (delegație) (14-5-4) și Decont de cheltuieli - fișier-aplicație (varianta Microsoft Excel) (04.11.2023)

Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (04.11.2023) Nou în versiunea 0.10 (04.11.2023): -  opțional afișarea salariului în Decont; - corecție valoarea salariului în Decont; - posibilitatea de a închide automat celelalte fișiere deschise în Excel pentru a funcționa corect fișierul-aplicație; - câteva modificări. Nou în versiunea 0.07 (24.01.2022): - corecție valoare în litere din „Decont”; - diverse modificări. Fișierul-aplicație   „ Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (20231104).xlsm ”   este compatibil cu Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365. La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe  „Enable Content/Activare conținut”  (fișierul conține macro-comenzi VBA). warning Avertisment În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: sau se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierulu

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, actualizată la data de 27.07.2023

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345/18.05.2011  și cu toate modificările ulterioare. (varianta consolidată) Actualizare și revizuire - 27.07.2023: - Legea  nr. 241/20.07.2023/M.O. nr. 673/21.07.2023   pentru completarea Legii nr. 53/2003 — Codul muncii. Actualizare și revizuire - 26.05.2023: - Legea nr . 140/24.05.2023/M.O. nr. 461/26.05.2023   pentru completarea art. 51 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru modificarea și completarea art. 514 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru completarea art. 94 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției; - O.U.G.  nr. 42/24.05. 2023/ M.O. nr. 459/25.05.2023   pentru modificarea și completarea Legii nr. 3

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024, cf. H.G. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 cf. H.G. 905/2017  privind registrul general de evidență a salariaților Fișierul „ Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 - v. 20240212.xlsm ” este compatibil cu  Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365 . La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe „Enable Content/Activare conținut” (fișierul conține macrocomenzi VBA). În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierului. Pentru a funcționa corect fișierul-aplicație, trebuie ca Windows-ul 10.xxxx/11 să fie setat pe codul de limbă română (nu afișarea sistemului în limba română) și se merge astfel la Panou de control/Control Panel -> Regiune/Region -> Administrativ/Administrative -> Limba curentă a programelor non-Unicode/Lang