Treceți la conținutul principal

Tratament fiscal cheltuieli teste Covid – speță A.N.A.F. publicată la data de 17.03.2021

Întrebare: Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariați?

Răspuns: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajații săi, este necesară analizarea de către angajator a scopului pentru care au fost făcute testele, respectiv pentru asigurarea măsurilor specifice care au ca obiect protejarea sănătății angajaților și desfășurarea activității în condiții de securitate și sănătate în muncă.

Conform prevederilor Codului fiscal, contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator/plătitor cu efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infecției COVID-19, din inițiativa acestuia, pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, în scopul depistării și prevenirii răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, pentru asigurarea desfășurării activității în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada instituirii stării de urgență sau de alertă, potrivit legii, reprezintă avantaje acordate salariaților, acestea fiind incluse în categoria veniturilor din salarii și asimilate salariilor.

Prin urmare, din punct de vedere al impozitului pe profit, contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator/plătitor cu efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infecției COVID-19, din inițiativa acestuia, pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal iar din punct de vedere al impozitului pe venit sunt venituri neimpozabile care nu se cuprind în sfera de calcul a contribuțiilor sociale.

Baza legală: Legea nr. 227 / 2015 art. 25, alin. (2), art. 76 alin. (4) lit. v), art. 142 lit. v), art. 157 alin. (2), art. 2204 alin. (2)

Sursa: Agenția Națională de Administrare Fiscală

Postări populare de pe acest blog

Ordin de deplasare (delegație) (14-5-4) și Decont de cheltuieli - fișier-aplicație (varianta Microsoft Excel) (04.11.2023)

Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (04.11.2023) Nou în versiunea 0.10 (04.11.2023): -  opțional afișarea salariului în Decont; - corecție valoarea salariului în Decont; - posibilitatea de a închide automat celelalte fișiere deschise în Excel pentru a funcționa corect fișierul-aplicație; - câteva modificări. Nou în versiunea 0.07 (24.01.2022): - corecție valoare în litere din „Decont”; - diverse modificări. Fișierul-aplicație   „ Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (20231104).xlsm ”   este compatibil cu Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365. La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe  „Enable Content/Activare conținut”  (fișierul conține macro-comenzi VBA). warning Avertisment În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: sau se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierulu

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, actualizată la data de 27.07.2023

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345/18.05.2011  și cu toate modificările ulterioare. (varianta consolidată) Actualizare și revizuire - 27.07.2023: - Legea  nr. 241/20.07.2023/M.O. nr. 673/21.07.2023   pentru completarea Legii nr. 53/2003 — Codul muncii. Actualizare și revizuire - 26.05.2023: - Legea nr . 140/24.05.2023/M.O. nr. 461/26.05.2023   pentru completarea art. 51 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru modificarea și completarea art. 514 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru completarea art. 94 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției; - O.U.G.  nr. 42/24.05. 2023/ M.O. nr. 459/25.05.2023   pentru modificarea și completarea Legii nr. 3

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024, cf. H.G. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 cf. H.G. 905/2017  privind registrul general de evidență a salariaților Fișierul „ Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 - v. 20240212.xlsm ” este compatibil cu  Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365 . La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe „Enable Content/Activare conținut” (fișierul conține macrocomenzi VBA). În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierului. Pentru a funcționa corect fișierul-aplicație, trebuie ca Windows-ul 10.xxxx/11 să fie setat pe codul de limbă română (nu afișarea sistemului în limba română) și se merge astfel la Panou de control/Control Panel -> Regiune/Region -> Administrativ/Administrative -> Limba curentă a programelor non-Unicode/Lang