Treceți la conținutul principal

Comunicatul Agenției Naționale de Administrare Fiscală din data de 21.11.2025 cu privire la contribuirea cu propuneri la proiectul de ordin din Transparență până la data de 29.11.2025

Comunicatul Agenției Naționale de Administrare Fiscală din data de 21.11.2025 cu privire la contribuirea cu propuneri la proiectul de ordin din Transparență până la data de 29.11.2025

«Mai puțină birocrație prin Declarația Unică 212 precompletată

Contribuabilii pot contribui cu propuneri la proiectul de ordin din Transparență până la data de 29 noiembrie a.c.

ANAF a publicat săptămâna aceasta, în secțiunea Transparență decizională de pe www.anaf.ro, proiectul de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea procedurii de precompletare, verificare și transmitere a formularului 212 ”Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”. Acesta stabilește cum va funcționa întreaga procedură privind forma precompletată a Declarației Unice.

Astfel, începând cu perioada de declarare a veniturilor aferente anului 2025, ANAF va pune la dispoziția contribuabililor Declarația Unică deja precompletată cu informațiile existente în baza de date: veniturile realizate și impozitul pe venit datorat, baza de calcul al contribuției de asigurări sociale și al contribuției de asigurări sociale de sănătate, precum și cuantumul contribuțiilor datorate, pentru anul de realizare a venitului, conform informațiilor disponibile în bazele de date. (potrivit art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.128/2024 pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal și măsuri specifice pentru digitalizare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative). În continuare, persoanele fizice vor trebui doar să verifice, completeze (dacă este nevoie) și să depună declarația.

Declarația Unică precompletată va fi pusă la dispoziția contribuabililor online, în format electronic, atunci când contribuabilul accesează formularul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) sau în format fizic, la cerere la sediul ANAF, pentru persoanele care nu sunt înrolate în SPV.

ANAF va pune aceste date la dispoziția contribuabililor cel târziu până la data de 31 martie a anului următor celui în care s-au realizat veniturile. După verificare, contribuabilii trebuie să depună Declarația Unică până la data de 25 mai 2026.

Persoanele care trebuie să depună Declarația Unică sunt persoanele fizice care realizează venituri din activități independente, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinței bunurilor, investiții, activități agricole, silvicultură și piscicultură au obligația stabilirii obligațiilor datorate și depunerii formularului 212 „Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”. (potrivit art.122 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare)

ANAF invită contribuabilii să transmită eventuale sugestii, observații si propuneri cu privire la proiectul de ordin în termen de 10 zile de la data publicării, conform prevederilor Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică. Astfel, toți cei interesați pot trimite sugestii sau observații cu privire la proiectul de ordin până la data de 29 noiembrie a.c.

Propunerile pot fi transmise în scris, în atenția Serviciului comunicare, relatii publice si mass - media - cu mențiunea “Conform Legii nr.52/2003”, la următoarele adrese:

  • Electronic, la adresa de mail: presa@anaf.ro
  • Fizic, la adresa poștală: Agenția Națională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 București 050741 - la Serviciul comunicare, relatii publice si mass - media.
  • Prin fax, la numarul: 021-319.98.57.»

Sursa: Agenția Națională de Administrare Fiscală

Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate.

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
-

Postări populare de pe acest blog

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451  (încorporat) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.451 (încorporat) este ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2026 (07.11.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2026 (07.11.2025) Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_60.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2026, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.60 (07.11.2025): - adaptare pentru anul 2026; - actualizarea Legii nr. 53/2003 — Codul muncii (republicată în 18.05.2011) prin Legea nr. 149/09.10.2025/M.O. nr. 936/09.10.2025 pentru complet...

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programarea concediilor de odihnă pe anul 2026 se poate accesa de aici: Accesare Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024):...

Chestionar evaluare salariați ver. 1.60 (formular în format Microsoft Excel) (17.11.2025)

Chestionar evaluare salariați ver. 1.60 (formular în format Microsoft Excel) (17.11.2025) Chestionar evaluare salariati_1_60.xlsm , fișier-aplicație, permite generarea unui chestionar cu privire la evaluarea salariatului într-un an, conform  Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii . Nou în versiunea 1.60 (17.11.2025): - schimbare interfață; - diverse îmbunătățiri tehnice. Nou în versiunea 1.51 (05.12.2023): - mici modificări. Nou în versiunea 1.50 (18.11.2022): - schimbare aspect; - acum se poate schimba sigla (logo) și din aplicație; - corecție salvare în format PDF (color și denumire fișier); - alte modificări, adăugiri și corecții. Nou în versiunea 1.43 (16.12.2021): - diverse mici corecții și modificări. Nou în versiunea 1.42 (30.11.2020): - Ordinul comun al M.M.P.S. și al I.N.S. nr. 1.477/1.056/2020 privind modificarea și completarea Clasifi...

Important! Comunicatul Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani din dat de 11.11.2025 în legătură cu diferența dintre delegare și împuternicire în platforma digitală REGES-ONLINE

Comunicatul Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani din dat de 11.11.2025 în legătură cu diferența dintre delegare și împuternicire în platforma digitală REGES-ONLINE « Pentru angajatori cu privire la diferența dintre delegare și împuternicire în platforma digitală REGES-ONLINE  Cum se permite accesul unui prestator de servicii HR (ca împuternicit) în REGES-ONLINE ?  Cine solicită: O persoană fizică ce își creează un cont individual și accesează zona "Angajator", având calitatea de "împuternicit" pentru firma client. Un prestator care are un contract de prestări servicii poate cere acces la registru declarând că este împuternicit. Procedura: Solicitantul face o "cerere de acces" la registrul unei societăți.  Documente necesare: Trebuie anexate documente justificative clare, cum ar fi un act adițional la contractul de prestări servicii sau o împu...