Treceți la conținutul principal

Comunicatul Ministerului Finanțelor și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind facilitățile fiscale, derulată în parteneriat cu Poșta Română, comunicat din data de 09.10.2024

Comunicatul Ministerului Finanțelor și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind facilitățile fiscale, derulată în parteneriat cu Poșta Română, comunicat din data de 09.10.2024

„Campania de informare a Ministerului Finanțelor și a ANAF privind facilitățile fiscale, derulată în parteneriat cu Poșta Română, a luat startul astăzi

Ministerul Finanțelor și ANAF derulează o campanie de informare în rândul persoanelor fizice cu privire la facilitățile fiscale prevăzute de OUG nr. 116/2024 privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024.

Peste 800.000 de contribuabili persoane fizice vor primi prin poștă o scrisoare de informare privind măsurile fiscale și beneficiile acestora, notificarea tipărită privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor bugetare, așa cum sunt prevăzute în OUG nr. 107/2024, cererea de anulare, precum și un plic pretipărit pentru situația în care contribuabilul dorește să transmită către organul fiscal notificarea.

Prin scrisoarea de informare contribuabililor le este adus la cunoștință cuantumul obligațiilor restante la 31 august 2024, existente în evidența fiscală, astfel încât să știe ce sume trebuie achitate și ce sume pot fi anulate. Contribuabilii au posibilitatea efectuării de plăți fie în numerar, fie prin intermediul cardului bancar, caz în care le va fi înmânată chitanța cu dovada încasării. Poșta Română va vira în contul prevăzut în OUG nr. 116/2024, deschis la Trezoreria Operativă Centrală, sumele încasate.

Contribuabilii, după trimiterea notificării, vor primi certificatul de atestare fiscală ce va cuprinde situația fiscală proprie defalcată pe obligații bugetare care trebuie achitate, pentru a beneficia de anularea accesoriilor și a procentului aferent obligației principale.

Termenul limită pentru depunerea cererii de anulare este 25 noiembrie 2024, inclusiv.

Ministerul Finanțelor și ANAF depun permanent eforturi de a le facilita contribuabililor îndeplinirea obligațiilor fiscale și de a administra un sistem fiscal echitabil pentru toți contribuabilii.”

Sursa: Agenția Națională de Administrare Fiscală

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
O.U.G. nr. 116/25.09.2024 privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare;
O.U.G. nr. 107/04.09.2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Postări populare de pe acest blog

Ordin de deplasare (delegație) (14-5-4) și Decont de cheltuieli - fișier-aplicație (varianta Microsoft Excel) (04.11.2023)

Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (04.11.2023) Nou în versiunea 0.10 (04.11.2023): -  opțional afișarea salariului în Decont; - corecție valoarea salariului în Decont; - posibilitatea de a închide automat celelalte fișiere deschise în Excel pentru a funcționa corect fișierul-aplicație; - câteva modificări. Nou în versiunea 0.07 (24.01.2022): - corecție valoare în litere din „Decont”; - diverse modificări. Fișierul-aplicație   „ Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (20231104).xlsm ”   este compatibil cu Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365. La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe  „Enable Content/Activare conținut”  (fișierul conține macro-comenzi VBA). warning Avertisment În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: sau se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierulu

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, actualizată la data de 27.07.2023

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345/18.05.2011  și cu toate modificările ulterioare. (varianta consolidată) Actualizare și revizuire - 27.07.2023: - Legea  nr. 241/20.07.2023/M.O. nr. 673/21.07.2023   pentru completarea Legii nr. 53/2003 — Codul muncii. Actualizare și revizuire - 26.05.2023: - Legea nr . 140/24.05.2023/M.O. nr. 461/26.05.2023   pentru completarea art. 51 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru modificarea și completarea art. 514 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru completarea art. 94 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției; - O.U.G.  nr. 42/24.05. 2023/ M.O. nr. 459/25.05.2023   pentru modificarea și completarea Legii nr. 3

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024, cf. H.G. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 cf. H.G. 905/2017  privind registrul general de evidență a salariaților Fișierul „ Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 - v. 20240212.xlsm ” este compatibil cu  Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365 . La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe „Enable Content/Activare conținut” (fișierul conține macrocomenzi VBA). În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierului. Pentru a funcționa corect fișierul-aplicație, trebuie ca Windows-ul 10.xxxx/11 să fie setat pe codul de limbă română (nu afișarea sistemului în limba română) și se merge astfel la Panou de control/Control Panel -> Regiune/Region -> Administrativ/Administrative -> Limba curentă a programelor non-Unicode/Lang