Treceți la conținutul principal

Concluziile întâlnirii dintre ministrul Marcel Boloș și reprezentanții experților contabili cu privire la impactul reglementărilor aduse prin O.U.G. nr. 69/2024 și O.U.G. nr. 70/2024 asupra activității lor și asupra mediului de afaceri

Comunicatul Ministerului Finanțelor din data de 09.07.2024

Ministerul Finanțelor a publicat pe site-ul oficial concluziile întâlnirii avute în data de 8 iulie 2024 dintre ministrul Marcel Boloș și reprezentanții experților contabili cu privire la impactul reglementărilor aduse prin O.U.G. nr. 69/2024 și O.U.G. nr. 70/2024 asupra activității lor și asupra mediului de afaceri în general.

În continuare comunicatul cu principalele aspecte convenite în cadrul discuțiilor dintre ministrul Marcel Boloș și reprezentanții experților contabili:

«O delegație a ministerului Finanțelor, condusă de ministrul Marcel Boloș, a avut discuții, astăzi, cu reprezentanți ai contabililor și economiștilor, pe tema nemulțumirilor generate de recentele schimbări legislative în domeniul fiscal.

În cadrul întâlnirii, au fost abordate principalele preocupări ale profesioniștilor contabili, care au prezentat îngrijorări cu privire la impactul reglementărilor aduse prin OUG 69/2024 și OUG 70/2024 asupra activității lor și asupra mediului de afaceri în general.

„A fost o discuție foarte bună, pentru care le mulțumesc celor prezenți. Pentru că au venit cu o atitudine constructivă, deschiși să găsim rezolvări eficiente și punctuale la îngrijorările și nemulțumirile lor. Au recunoscut și dumnealor nevoia imperioasă de a introduce instrumente moderne digitale pentru colectarea TVA, care să aibă impact pozitiv asupra deficitului bugetar excesiv al României. Cea mai importantă concluzie cu care am plecat este că vom asigura un dialog permanent, care în final să genereze decizii echitabile și corecte de ambele părți. Pe noi să ne ajute să combatem evaziunea și să reducem gap-ul de TVA, așa cum ne-am asumat în fața Comisiei Europene și a OECD, iar pentru ei să însemne măsuri care să aducă claritate și să nu îi supună la eforturi suplimentare în activitatea pe care o desfășoară”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

În cadrul întâlnirii, ministrul Finanțelor a subliniat disponibilitatea la un dialog deschis și discuții constructive pentru a identifica soluții care să vină în sprijinul tuturor părților implicate.

În acest sens, au fost stabilite de comun acord următoarele:

  • implementarea e-TVA: reprezentanții contabililor au subliniat că sunt deschiși în ceea ce privește măsura, dacă își va dovedi eficiența. Ministrul Marcel Boloș i-a invitat să fie parte din comitetul e-TVA, în cadrul căruia se va analiza acuratețea datelor generate de acest instrument, urmând ca o decizie privind posibilitatea prorogării sistemului să fie luată în baza rezultatelor preliminare;
  • implementarea e-Factura în regim B2C și protecția datelor cu caracter personal: MF a dat asigurări că implementarea sistemului se va realiza în conformitate cu cele mai bune practici de securitate a datelor și că nu se va solicita CNP-ul persoanelor fizice pentru care se emite factura. Echipa MF a explicat că lucrează la un sistem prin care datele cu caracter personal regăsite pe factura electronică să fie convertite într-o formă de identificare fiscală care să nu permită corelarea directă cu identitatea persoanei pentru care s-a emis factura. De asemenea, echipa MF a prezentat deschidere față de realizarea unui studiu privind implactul implementării acestei măsuri asupra comportamentului consumatorilor;
  • revenirea la legea prevenției: ministrul Finanțelor a subliniat că nu exclude această posibilitate și a solicitat din partea reprezentanților contabililor o propunere concretă în acest sens;
  • simplificarea procesului de declarare prin eliminarea unor declarații acolo unde există deja informații: Echipa MF a subliniat că vor fi pași făcuți în acest sens, unul fiind modificarea/eliminarea D394;
  • nevoia de predictibilitate în sistemul fiscal: Ministrul Marcel Boloș a propus organizarea unui comitet de fiscalitate, cu accent asupra normelor și procedurilor fiscale, la care să fie invitați delegați ai organizațiilor profesionale /patronatelor/sindicatelor reprezentative, care să aibă întâlniri trimestriale în care să fie discutate orice eventuale modificări de această natură care se au în vedere;
  • se va analiza posibilitatea compensării concediilor medicale cu contribuțiile sociale, fiind însă necesară o discuție la nivelul Guvernului României;
  • se va analiza posibilitatea de a acorda credit fiscal pentru achiziția caselor de marcat care pot tipări bonuri QR;
  • vor urma noi discuții în care să fie analizate punctual situațiile întâmpinate de contribuabili în completarea declarațiilor e-Transport;

Ministerul Finanțelor își reafirmă angajamentul de a menține un dialog constant cu toți partenerii sociali și de a lua măsurile necesare pentru a asigura un cadru fiscal favorabil dezvoltării economice sustenabile.»

Sursa comunicatului: Ministerul Finanțelor

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:

Postări populare de pe acest blog

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE (document revizuit în data de 26.08.2025)

Împuternicire notarială pentru REGES ONLINE În baza  H.G. nr. 295/27.03.2025 privind Registrul general de evidență a salariaților - REGES-ONLINE,  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE,  Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale și a  Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, art. 2009, mai jos se poate descărca la nevoie un model de împuternicire notarială pentru REGES ONLINE. Extras din  O.M.M.F.T.S.S. nr. 1107/06.05.2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE, anexa „Procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de ...

Programare concedii de odihnă pe anul 2026 (07.11.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2026 (07.11.2025) Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_60.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2026, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.60 (07.11.2025): - adaptare pentru anul 2026; - actualizarea Legii nr. 53/2003 — Codul muncii (republicată în 18.05.2011) prin Legea nr. 149/09.10.2025/M.O. nr. 936/09.10.2025 pentru complet...

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461 (încorporat) (29.11.2025)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461  (încorporat)  (29.11.2025) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Actualizare – 29.11.2025: - actualizare Java 64-bit la versiunea 8.0.461. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. ...

Important! Ghiduri de înrolare și de utilizare a platformei REGES-ONLINE (ghiduri revizuite și publicate în data de 10.10.2025)

Ghiduri de înrolare și de utilizare a platformei REGES-ONLINE (ghiduri revizuite și publicate în data de 10.10.2025) Inspecția Muncii a publicat în data de 10.10.2025 2 ghiduri  cu privire la înrolarea și utilizarea platformei REGES-ONLINE Sursa:  Inspecția Muncii Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici: Descărcare Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului. Ghid înrolare REGES ONLINE Ghid utilizare REGES ONLINE

Documentație pentru contabilitatea de gestiune (14.12.2024)

Documentația „Contabilitatea de gestiune (14.12.2024)” cuprinde: Listă de inventariere (global) ver_ 0_23.xlsm; Decizie privind modificarea prețurilor la marfa cu amănuntul.dotx; Proces verbal privind modificarea prețurilor la marfa cu amănuntul.dotx; Decizie privind modificarea prețurilor la marfa cu amănuntul, conform Legii nr. 227_2015 privind Codul fiscal (X%).dotx; Proces verbal privind modificarea prețurilor la marfa cu amănuntul, conform Legii nr. 227_2015 privind Codul fiscal (X%).dotx; Anexă la Procesul verbal privind modificarea prețurilor la marfa cu amănuntul ver_ 1_83.xlsm; Decizie privind procesul verbal de constatare - var. 1.dotx; Proces verbal de constatare bon fiscal eronat - var. 1.dotx; Decizie privind procesul verbal de constatare - var. 2.dotx; Proces verbal de constatare bon fiscal eronat - var. 2.dotx; ...