Treceți la conținutul principal

Comunicatul Administrației Județene a Finanțelor Publice Argeș din data de 23.01.2026 cu privire la neimpozitarea sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor

•

Comunicatul Administrației Județene a Finanțelor Publice Argeș din data de 23.01.2026 cu privire la neimpozitarea sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor

„Aspecte privind neimpozitarea sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 89/2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Art. III, se menține măsura scutirii de la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale obligatorii a sumei de 300 lei, respectiv 200 lei pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor, astfel:

► Nu se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii (CAS și CASS), în cazul salariaților care desfășoară activitate în baza contractului individual de muncă, încadrați cu normă întreagă, la locul unde se află funcția de bază, pentru suma de 300 lei/lună din veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente perioadei 1 ianuarie 30 iunie 2026, respectiv pentru suma de 200 lei/lună, din veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente perioadei 1 iulie-31 decembrie 2026, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții :
a) nivelul salariului de bază brut lunar stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri și alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată, stabilit prin act normativ, în vigoare în luna căreia îi sunt aferente veniturile,
b) venitul brut realizat din salarii si asimilate salariilor, fără a include contravaloarea tichetelor de masă, voucherelor de vacanță, respectiv indemnizața de hrană, după caz, acordate potrivit legii, în baza aceluiași contract individual de muncă, pentru aceeași lună, nu depășește nivelul de 4.300 lei inclusiv în perioada cuprinsă între 1 ianuarie-30 iunie 2026, respectiv nivelul de 4.600 lei inclusiv în perioada cuprinsă între1 iulie-31 decembrie 2026.

► Prevederile de mai sus se aplică în aceleași condiții și în cazul veniturilor din salarii și asimilate salariilor obținute în baza unui raport de serviciu.

► Suma de 300 lei, respectiv suma de 200 de lei se diminuează în funcție de :
a) perioada din lună în care salariul de bază/solda lunară din contractul individual de muncă sau raportul de serviciu, după caz, este menținut(ă) la nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată,
b) data de la care angajații noi sunt încadrați în muncă la un nivel al salariului/soldei lunar(e), după caz, egal cu nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată,
c) fracția din lună pentru care se determină veniturile din salarii și asimilate salariilor,
d) data de la care încetează contractul individual de muncă/raportul de serviciu, după caz.

► Pentru aplicarea prevederilor art. 146 alin. (5^6) - (5^9) și ale art. 168 alin. (6^1) din Codul fiscal, nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în luna pentru care se aplică prevederile, se diminuează astfel:
- pentru veniturile aferente perioadei 1 ianuarie - 30 iunie 2026, cu suma de 300 lei lunar,
- pentru veniturile aferente perioadei 1 iulie - 31 decembrie 2026, cu suma de 200 lei lunar.

Salariul minim brut pe țară garantat în plată în vigoare la data de 1 ianuarie 2026 este în sumă de 4.050 lei, așa cum a fost stabilit prin H.G. nr. 1506/27.11.2024.

Prevederile de mai sus se aplică veniturilor aferente lunilor ianuarie - decembrie 2026 inclusiv.”

Sursa: Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Argeș

Ortografia și morfologia textului citat le aparțin instituției citate.

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
-

Postări populare de pe acest blog

Important! DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461 (încorporat) (29.11.2025)

DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461  (încorporat)  (29.11.2025) Atenție pentru cine utilizează sau dorește să utilizeze DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver. 6.0.210 încorporat ca program de sine stătător, varianta oferită de Agenția Națională de Administrare Fiscală . Pentru că, după ultimele actualizări ale sistemelor de operare Windows 10 și 11,  DUK Integrator ver. 1.4.17.3.3 cu Java 32-bit ver.   6.0.210 oferit de  Agenția Națională de Administrare Fiscală  nu mai este compatibil cu Windows 10 ver. 22H2 și cu Windows 11 ver. 2xH2, se poate descărca de aici kitul DUK Integrator ver. 1.4.18.3.3 cu Java 64-bit ver. 8.0.461 sau dând clic pe imaginea de mai jos. Actualizare – 29.11.2025: - actualizare Java 64-bit la versiunea 8.0.461. Parola kitului este: 654321 și nu este executabil. După dezarhivare se execută  DUKIntegrator.bat. ...

Comunicatul Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani din data de 13.10.2026 cu privire la procedura de negociere colectivă

Comunicatul Inspectoratului Teritorial de Muncă Botoșani din data de 13.10.2026 cu privire la procedura de negociere colectivă Foto: Gemini AI „ Comunicat de presă privind procedura de negociere colectivă  Negocierea colectivă reprezintă toate formele de negociere care au loc între angajator/organizația patronală, pe de o parte, și sindicat/organizația sindicală sau reprezentanții aleși ai angajaților/lucrătorilor, după caz, de cealaltă parte, care urmăresc reglementarea relațiilor de muncă ori de serviciu dintre părți, stabilirea condițiilor de muncă, precum și orice alte acorduri în probleme de interes comun. Legea nr. 367/2022 reglementează criteriile de reprezentativitate ale organizațiilor sindicale pentru participarea la negocierea colectivă la nivel de unitate. Pentru a fi reprezentative la nivel de unitate organizațiile sindicale (...

Important! Risc de amenzi nejustificate după 1 noiembrie 2026: Imposibilitatea aplicării tehnice a codului QR pe bonurile fiscale

Risc de amenzi nejustificate după 1 noiembrie 2026: Imposibilitatea aplicării tehnice a codului QR pe bonurile fiscale Data de 1 noiembrie 2026 marchează expirarea perioadei de suspendare a sancțiunilor contravenționale legate de obligația de a include, sub formă de cod QR, date specifice pe bonurile fiscale (cum ar fi data, ora emiterii, numărul bonului și seria fiscală a aparatului de marcat). Cu toate acestea, punerea în aplicare a acestei cerințe este blocată de lipsa cadrului normativ secundar.  În acest sens, Camera Consultanților Fiscali a înaintat o adresă către Ministerul Finanțelor pentru clarificarea situației. Iată principalele aspecte semnalate în adresa transmisă de Camera Consultanților Fiscali (CCF nr. 12177/12.10.2026) către Ministerul Finanțelor:  1. Blocajul tehnic și lipsa normelor metodologice Iminența termenului: Sancțiunile prevăzute de OUG nr. 28/1999 (amenzi între 2....

O.P.A.N.A.F. nr. 1.425/15.10.2026 pentru modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 352/2022 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare

O.P.A.N.A.F. nr. 1.425/15.10.2026 pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 352/2022 pentru aprobarea Procedurii de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare (M.O. nr. 868/16.10.2026) Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025)

Programare concedii de odihnă pe anul 2025 (20.01.2025) Programarea concediilor de odihnă pe anul 2026 se poate accesa de aici: Accesare Programare_concedii_de_odihnă_2025_1_50a.xlsm este un fișier-aplicație care ține evidența programării concediilor de odihnă ale salariaților pe anul 2025, conform Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii , republicată și cu toate modificările ulterioare, art. 148, alin. 1: „Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programări colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programările colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programările individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.” versiunea 1.50a (20.01.2025): - corecție deblocare zile de luni și marți. versiunea 1.50 (14.11.2024):...