Treceți la conținutul principal

Platforma electronică de evidență a activităților casnice – comunicat Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicat în data de 26.04.2024

Platforma electronică de evidență a activităților casnice

Pe site-ul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă a fost publicat în data de 26.04.2024 un comunicat cu privire la evidența activităților casnice și ghiduri pentru această activitate.

Mai jos aveți comunicatul integral și linkurile care trimit către ghidurile respective.

„Platforma electronică pentru gestionarea tichetelor de activități casnice este disponibilă la adresa https://tichete.anofm.ro. Aceasta oferă un mod eficient de a conecta beneficiarii casnici cu prestatorii de servicii, facilitând remunerarea activităților casnice ocazionale.

Prin acumularea și preschimbarea a minimum 85 de tichete/lună, prestatorii casnici beneficiază de asigurări de sănătate și pensie.

Angajatorii pot acorda propriilor angajați, sub formă de primă sau bonus, în afară de salariul de bază stabilit, tichete de activități casnice, suportând valoarea nominală a acestora.

Ce oferă platforma?

- Gestionare simplificată a tichetelor: Tichetele pot fi achiziționate în format fizic sau electronic și sunt utilizate exclusiv pentru plata prestatorilor de servicii casnice.

- Facilitarea interacțiunii dintre beneficiar și prestatorul casnic: Beneficiarii pot posta în secțiunea „Marketplace” serviciile pentru care caută personal, iar prestatorii serviciile pe care le pot oferi, fiind asigurată în acest fel medierea între cerere și ofertă în ceea ce privește desfășurarea activităților casnice.

- Ghiduri de utilizare a platformei pentru prestatori, beneficiari și angajatori:

Prestator - https://tichete.anofm.ro/provider-guid

Beneficiar - https://tichete.anofm.ro/beneficiary-guid

Angajator - https://tichete.anofm.ro/company-guid

Acces la platformă:

Beneficiarii, prestatorii și angajatorii sunt invitați să își creeze un cont pe platforma https://tichete.anofm.ro pentru a putea utiliza și gestiona tichetele. Platforma este ușor de utilizat și accesibilă oricărui utilizator cu acces la internet.

Pentru întrebări utilizatorii pot contacta agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București.

Platforma de tichete pentru activități casnice este o oportunitate excelentă de a organiza și de a remunera în mod eficient serviciile casnice, contribuind totodată la securitatea socială a celor implicați.

Atașat regăsiți lista activităților eligibile, stabilite prin Legea nr.111/2022 privind reglementarea activității prestatorului casnic, modificată și completată prin OUG nr. 38/20024.

Nr. crt.

Activitatea casnică  

1

Curățenia /igienizarea locuinței  

2

Strângerea resturilor vegetale din gradină

3

Întreținerea spațiilor verzi

4

Întreținerea și irigarea răsadurilor și a plantelor

5

Toaletarea pomilor

6

Plantarea pomilor, arborilor și arbuștilor

7

Plantarea răsadurilor

8

Călcatul rufelor 

9

Spălarea rufelor manual sau la mașina de spălat

10

Spălarea  covoarelor (altele decât cele înnodate manual)

11

Prepararea hranei

12

Aranjarea și servirea mesei

13

Debarasarea și spălarea vaselor

14

Hrănirea și/sau îngrijirea animalelor de companie

15

Plimbarea câinilor sau a altor animale de companie

16

Transportarea animalelor de companie la/de la cabinetul veterinar

17

Curățirea și întreținerea  piscinei/ a acvariilor 

18

Realizarea de cumpărături 

19

Tăierea și despicarea lemnelor pentru foc

20

Căratul lemnelor și a materialelor pentru foc

21

Încărcatul-descărcatul de obiecte casnice

22

Spălarea și curățarea autovehiculelor

23

Recoltarea fructelor și a legumelor

24

Spălarea geamurilor și a tâmplăriei

25

Văruirea pomilor

26

Efectuarea igienei corporale a persoanelor dependente 

27

Îmbrăcarea și dezbrăcarea persoanelor dependente

28

Hrănirea și hidratarea persoanelor dependente

29

Efectuarea igienei eliminărilor persoanelor dependente

30

Transferul  și mobilizarea persoanelor dependente

31

Facilitarea comunicării persoanelor dependente cu alte persoane

32

Facilitarea deplasării persoanelor dependente în interior 

33

Facilitarea deplasării și însoțirea persoanelor dependente în exterior

34

Acompanierea persoanele dependente la activități de socializare și/sau socializarea cu persoanele dependente

Sursa: Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă

Fișierul se descarcă dând clic pe imaginea de mai jos sau aici:

Toate articolele de pe acest site se pot distribui cu mențiunea sursei, punând linkul articolului sau al site-ului.

Alte subiecte pe aceeași temă:
Persoanele fizice pot angaja și plăti legal personal pentru activitățile casnice. Prestatorii beneficiază de drepturi pe care le au și angajați.

Postări populare de pe acest blog

Ordin de deplasare (delegație) (14-5-4) și Decont de cheltuieli - fișier-aplicație (varianta Microsoft Excel) (04.11.2023)

Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (04.11.2023) Nou în versiunea 0.10 (04.11.2023): -  opțional afișarea salariului în Decont; - corecție valoarea salariului în Decont; - posibilitatea de a închide automat celelalte fișiere deschise în Excel pentru a funcționa corect fișierul-aplicație; - câteva modificări. Nou în versiunea 0.07 (24.01.2022): - corecție valoare în litere din „Decont”; - diverse modificări. Fișierul-aplicație   „ Ordin de deplasare - Decont de cheltuieli ver. 0.10 (20231104).xlsm ”   este compatibil cu Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365. La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe  „Enable Content/Activare conținut”  (fișierul conține macro-comenzi VBA). warning Avertisment În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: sau se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierulu

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, actualizată la data de 27.07.2023

Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 345/18.05.2011  și cu toate modificările ulterioare. (varianta consolidată) Actualizare și revizuire - 27.07.2023: - Legea  nr. 241/20.07.2023/M.O. nr. 673/21.07.2023   pentru completarea Legii nr. 53/2003 — Codul muncii. Actualizare și revizuire - 26.05.2023: - Legea nr . 140/24.05.2023/M.O. nr. 461/26.05.2023   pentru completarea art. 51 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pentru modificarea și completarea art. 514 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru completarea art. 94 din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției; - O.U.G.  nr. 42/24.05. 2023/ M.O. nr. 459/25.05.2023   pentru modificarea și completarea Legii nr. 3

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024, cf. H.G. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților

Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 cf. H.G. 905/2017  privind registrul general de evidență a salariaților Fișierul „ Termene de înregistrare în Revisal în anul 2024 - v. 20240212.xlsm ” este compatibil cu  Microsoft Excel 2010 / 2013 / 2016 / 2019 / 2021 / 365 . La intrarea în fișier, după caz, se dă clic pe „Enable Content/Activare conținut” (fișierul conține macrocomenzi VBA). În cazul în care la intrarea în fișier apare următorul mesaj: se citește aici rezolvarea problemei pentru deblocarea fișierului. Pentru a funcționa corect fișierul-aplicație, trebuie ca Windows-ul 10.xxxx/11 să fie setat pe codul de limbă română (nu afișarea sistemului în limba română) și se merge astfel la Panou de control/Control Panel -> Regiune/Region -> Administrativ/Administrative -> Limba curentă a programelor non-Unicode/Lang